Biuletyn Informacji Publicznej
USTAWIENIA WIDOKU

Rozmiar tekstu:

Dla słabowidzących:

Mapa serwisu

Wersja tekstowa

Słownik skrótów

Biuletyn Informacji Publicznej
ul. Żołnierzy Armii Krajowej 21 | 55-200 Oławatel.: 71 31 328 17
×

Kryteria oceny pracy nauczyciela

Z dnia 2005/3/11
Ważne od 2001/10/8

KRYTERIA OCENY PRACY NAUCZYCIELA Szkoły Podstawowej nr 1

Ocena wyróżniająca – ocenę wyróżniającą otrzymuje nauczyciel, który

realizuje wszystkie zadania na tą ocenę i większość z

nich w sposób wyróżniający:

  1. Merytorycznie i metodycznie prowadzi zajęcia dydaktyczne i wychowawcze umożliwiając uczniom osiąganie sukcesów w różnych dziedzinach, na różnych szczeblach.
  2. Wspomaga wszechstronny rozwój ucznia uwzględniając jego możliwości i potrzeby.
  3. Potrafi wyzwolić w uczniach różne ciekawe inicjatywy służące środowisku szkolnemu
  4. Dobrze i samodzielnie radzi sobie z zadaniami wychowawczymi i opiekuńczymi. Potrafi współpracować z rodzicami. Formy współpracy i metody pracy zmienia, dostosowuje do zmieniających się warunków i potrzeb.
  5. Sumiennie wywiązuje się z zadań wynikających ze Statutu Szkoły.
  6. Jego zachowanie i język cechuje kultura. Nie zakłóca współpracy z innymi, bo potrafi panować nad negatywnymi emocjami.
  7. Zaangażowanie zawodowe przejawia w nowatorskich pomysłach, które prezentuje tak, by przynosiły pożytek uczniom, szkole chlubę i mogły być dostrzegalne także w środowisku.
  8. Dokształca się w sposób zorganizowany lub samodzielnie pod kątem potrzeb szkoły.
  9. Efekty dokształcania są widoczne w działaniach na terenie szkoły.
  10. Dzieli się nabytą wiedzą w gronie, współpracując dla dobra szkoły.
  11. Dba o jak najlepszy wizerunek szkoły w środowisku szkolnym, lokalnym i oświatowym.
  12. W wywiązywaniu się z zadań wykazuje dużą dyscyplinę, a swą postawą potrafi też dyscyplinować uczniów.
  13. Wzbogaca swój warsztat pracy, by uatrakcyjnić i ułatwić uczniom zdobywanie wiedzy i nabywanie umiejętności.
  14. Potrafi być twórczy w sytuacjach, które tego wymagają, np. tworzenie programu, kryteriów regulaminów, itp.
  15. Samodzielnie tworzy i wykorzystuje istniejące narzędzia do pomiaru dydaktycznego szkoły.

 Ocena dobra – ocenę dobrą otrzymuje nauczyciel, który realizuje wszystkie

zadania na tą ocenę i większość z nich w sposób dobry:

  1. Poprawnie prowadzi zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze.
  2. Poprawnie realizuje zadania wynikające ze Statutu Szkoły.
  3. Angażuje się w pracę szkoły na miarę swych możliwości.
  4. W miarę potrzeb aktualizuje swą wiedzę i doskonali swój warsztat pracy.
  5. Wspiera uczniów w zakresie wszechstronnego rozwoju.
  6. Nie zakłóca swym postępowaniem porządku pracy w szkole.
  7. Potrafi dbać o dyscyplinę uczniów podczas zajęć.
  8. Nie popada w konflikty z uczniami, rodzicami uczniów i środowiskiem szkolnym.
  9. Współuczestniczy w tworzeniu i ewaluacji prawa szkolnego i dokumentacji szkolnej.

 Ocena negatywna – ocenę negatywną otrzymuje nauczyciel, który mimo

wskazówek i upomnień przełożonych w większości źle i

nierzetelnie realizuje zadania na ocenę dobrą, zadania

wynikające z art. 6 i 42 Karty Nauczyciela, tzn.

  1. Nauczyciel nierzetelnie realizuje zadania związane z powierzonym mu stanowiskiem oraz z podstawowymi funkcjami dydaktycznymi, wychowawczymi i opiekuńczymi szkoły (zły stopień realizacji zadań dyd.- wych. – op., zadań statutowych szkoły, przygotowywania się do zajęć, samokształcenia i doskonalenia zawodowego).
  2. Nie wspiera uczniów w ich rozwoju.
  3. Nie dąży do pełni własnego rozwoju.
  4. Nie kształci i nie wychowuje uczniów w umiłowaniu Ojczyzny, w poszanowaniu Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, w atmosferze wolności sumienia i szacunku dla każdego człowieka.
  5. Nie dba o kształtowanie postaw moralnych i obywatelskich zgodnie z ideą demokracji, pokoju i przyjaźni między ludźmi różnych narodów, ras i światopoglądów.

 Jeśli zaniedbania nauczyciela mają uzasadnienie w aktualnej trudnej sytuacji życiowej i jeśli zaniedbania mają charakter chwilowy, przejściowy nauczyciel nie otrzymuje oceny negatywnej lecz czas na zmianę i pomoc przełożonych.

Jeśli to nie wpłynie na zmianę jakości pracy, trudna sytuacja życiowa nie będzie stanowić ochrony nauczyciela przed oceną negatywną.

 

 

Wytwarzający informację Zdzisława Golańska
Publikujący informację Halina Herba
Odpowiedzialny za treść Zdzisława Golańska